Freebot – czyli jak zacząć bezpłatnie testować pomysł na e-biznes?

Istnieje wiele metod testowania pomysłów na biznes. Ważną cechą każdej z nich jest jak najniższy koszt. Bezpłatny autoresponder Freebot pozwala przetestować pomysł na e-biznes bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Jednym z pierwszych w Polsce, a zarazem do dziś bardzo popularnym autoresponderem jest Freebot >>, stworzony przez Piotra Majewskiego. Stanowi on doskonałe narzędzie do testowania pomysłu na biznes, szczególnie mając na uwadze sprzedaż ebooków, poradników i kursów internetowych.

Bezpłatny program posiada miejsca na adresy e-mail subskrybentów, a także unikalny system korejestracji co-reg. Polega on na tym, że po zapisie otrzymujemy punkty, które są gotowe do wykorzystania w systemie, który proponuje zapis na pokrewne tematycznie listy. Dzięki temu np. mając listę o nauce języków obcych, możemy pozyskać subskrybentów z kategorii „edukacja” i tym samym powiększyć naszą listę szybko i bez dodatkowych czynności.

Dodatkowe możliwości, takie jak nieograniczona liczba subskrybentów czy specjalne testy otwieralności i śledzenia linków są dostępne w płatnej wersji programu – Implebot >>. Posiada on także 14-dniowy darmowy okres testowy.

Freebot nadaje się dobrze do testowania pomysłów na biznes, gdyż w każdej chwili mamy możliwość modyfikacji zawartości kolejnych wiadomości autorespondera. Codziennie można wysłać jeden e-mail, a w kolejce może być aż 60 wiadomości. Sprawia to, że subskrybenci otrzymują maile przez długi czas i mamy zapewniony kontakt z nimi mimo upływu czasu.

Optymalizacja tematyki produktów z wykorzystaniem programu Freebot

Doskonałym pomysłem na testowanie poziomu zadowolenia czytelników jest wysłanie anonimowej ankiety za pomocą autorespondera. Można w niej zadać pytanie dotyczące zarówno poziomu zadowolenia użytkowników, jak i tematyki dalszych lekcji kursu. Dzięki temu uzyskujemy wiedzę o kierunku, jaki warto nadać tworzonemu produktowi, jego zakresowi i tematyce, a więc zmniejsza się ryzyko, że testowany produkt nie będzie się sprzedawał lub klienci nie będą zadowoleni.

Na przykład w branży szkoleń z zakresu rozwoju osobistego można w ten sposób sprawdzić, czy klienci oczekują szkoleń na sali, indywidualnego coachingu, a może woleliby kupić książkę lub obejrzeć kurs na DVD? W ankiecie można też zadać pytanie o problemy naszych subskrybentów, które możemy rozwiązać, tworząc w tym celu specjalny produkt. Można nawet testować, czy częstość wysyłanych wiadomości nie jest za duża i subskrybenci nie traktują jej jako nachalny spam.

Dlaczego warto stosować ankiety?

Prawidłowo wykonana ankieta dostarcza nam bezcennych informacji, których brak może okazać się w przyszłości bardzo kosztowny, zarówno finansowo, jak i czasowo. Nikt w końcu nie chce wprowadzić na rynek produktu, na który nie będzie odpowiedniego zapotrzebowania, aby pokryć koszty reklamy. Z kolei po odnalezieniu dochodowej niszy łatwo będzie tworzyć i dostarczać kolejne produkty, które klienci będą kupować jak świeże bułeczki.

Przy pomocy Freebota możemy także optymalizować tytuły kolejnych wiadomości, prowadząc dwie oddzielne listy. Wystarczy założyć drugie konto i ustawić te same kolejki wiadomości, ale z innymi tytułami. Dzięki temu możemy mieć pełną kontrolę nad bardzo ważnym elementem naszego biznesu, ponieważ od tego, ile osób otwiera nasze maile zależy powodzenie akcji sprzedażowej i dalszy rozwój gamy produktów.

Pamiętaj, że Freebot jest zupełnie darmowy i jeśli chcesz to możesz zarejestrować w nim konto tutaj http://freebot.pl.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge