Moc copywritingu w email marketingu

Pewnie nie raz pojawiało się w Twojej głowie pytanie – co jest kluczowym czynnikiem rozwoju e-biznesu?

Jeden odpowie Ci – najważniejsza jest lista mailingowa, gdyż musisz mieć komu sprzedawać. Drugi powie, że tylko właściwe pozycjonowanie strony czy bloga jest najważniejsze, ponieważ zwiększa się ruch w Twoim serwisie. Jak powiedział dawno temu Terencjusz „Ile ludzi, tyle opinii”, więc więcej nie będę podawał kolejnych przykładów  Według mnie i wielu innych osób jednym z najważniejszych czynników sukcesu w ebiznesie jest copywriting, szczególnie w email marketingu.

Od tego w jaki sposób będziesz tworzyć treść swoich maili zależy czy będziesz porywać swoich odbiorców i zachęcać ich do akcji, czy też zanudzisz ich na „śmierć” co będzie skutkować, że już więcej nie przeczytają wiadomości od Ciebie.

Jeśli chcesz, żeby Twoi odbiorcy otwierali maile od Ciebie, czytali je i czuli jak mówisz do nich to powinieneś skupić się na kilku rzeczach, o których zaraz Ci powiem

Zacznij traktować copywriting w email marketingu jako sztukę kreowania rozmowy pomiędzy Tobą a jednym, konkretnym czytelnikiem

Gdy piszesz do swojej listy adresowej, to nie pisz do całej grupy, skieruj swoją całą uwagę na jednej osobie, na jednym czytelniku, tym który właśnie w tej chwili czyta Twojego maila. Każdy człowiek chce czuć się ważny, chce on poczuć, że na niego kierujemy całą swoją uwagę.

Buduj dobre relacje ze swoimi czytelnikami, a później cały czas pielegnuje je.

Ważną zasadą jest to, że klienci kupują od ludzi których, lubią i do których mają zaufanie. Dlatego też, ogromnie ważne znaczenie w email marketingu ma budowanie dobrych relacji z czytelnikami. Stworzenie dobrej relacji z klientem jest długotrwałe, każdy mail skierowany do czytelnika ma znaczenie. Wcześniej już pisałem o budowaniu relacji z czytelnikiem poprzez email marketing >>.

Przykuj uwagę swoje czytelnika, już na samym początku poprzez magnetyczny tytuł emaila

Z punktu widzenia copywritingu umiejętność stworzenia ciekawego, często intrygującego tytułu maila jest kluczowa. Temat maila musi spowodować, że odbiorca zechce w ogóle otworzyć mail od Ciebie, jest w pewnym sensie obietnicą tego co będzie później, w treści maila.
Zwróć uwagę na statystyki 8 osób na 10 czyta tytuł, ale tylko 2 osoby na 10 otwierają maila, żeby przeczytać dalej.

Podtrzymuj zainteresowanie swojego czytelnika przez cały czas

Kiedy już email zostanie otwarty musisz za wszelką cenę utrzymać zainteresowanie swojego czytelnika tak, żeby nie odłożył czytania maila na później, nie skasował go czy też nie wypisał się z Twojej listy mailingowej.

Za nietuzinkowym tytułem powinna iść wartościowa treść całego maila.

Najprostszym sposobem na utrzymanie zainteresowania jest napisanie maila o swoim odbiorcy, a dokładniej o jego problemach wraz z ofertą ich rozwiązania. Odnieś się do zainteresowań, pasji, pragnień, marzeń swoich czytelników. Przy tworzeniu treści maila powinieneś używać wszystkich możliwych sposobów, żeby wzbudzać konkretne emocje w ludziach. Najlepiej wzbudzić ciekawość, która niczym magiczna moc w subtelny sposób sprawi, że Twój odbiorca podejmie działanie, które przed nim postawisz na przykład odpowiedni zakup.

Widzisz zatem, że copywriting ma ogromne znaczenie w tworzeniu zarówno samego tematu maila, jak i później każdego słowa w treści maila. Jeżeli będziesz korzystać we właściwy sposób z tego narzędzia to odczujesz bardzo szybko ogromną moc jaką może zaoferować copywriting.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge