Skuteczny e-mail marketing

Właściwa komunikacja mailowa z subskrybentami to we współczesnym marketingu internetowym jeden z kluczowych czynników pozwalających na utrzymanie dobrych relacji z klientem oraz zwiększenie sprzedaży produktów firmy. Wzrost świadomości emarketerów, co do skuteczności tej formy komunikacji, odzwierciedla się w przykładaniu coraz większej uwagi do dostosowania treści wiadomości do potrzeb klienta (indywidualizacja i personalizacja).

Dowody na skuteczność

Fakt, że na całym świecie, w każdych 10 sekundach, wysyłanych jest około 200 milionów wiadomości elektronicznych sprawia, że e-mail marketing jest potężnym narzędziem w ręku przedsiębiorców i emarketerów. Niezaprzeczalnymi zaletami tego narzędzia jest stosunkowo niski koszt oraz wysoka efektywność. Wskaźnik ROI, mówiący o zwrocie z inwestycji, jest na tyle wysoki, że coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie profesjonalnego mailingu. Z zebranych danych wynika, że w roku 2014 każda złotówka włożona w e-mail marketing przynosiła średnio 38 zł zysku w sprzedaży. O ile w 2015 roku w skuteczność e-mail marketingu wierzyło tylko ok. 50 % emarketerów, o tyle w roku 2016 było ich już ok. 80 %.

Dlaczego e-mail marketing jest skuteczny?

Jego ogromną zaletą jest to, że jest bezpośrednim kanałem komunikacji pomiędzy sprzedającym a subskrybentem. W newsletterze można sobie pozwolić na stosowanie zwrotów na ty. Powszechne jest zwracanie się do klienta po imieniu, np.: „Witaj Ewa”; „Agnieszko, czy słyszałaś” itd.
Skrzynka mailowa to najbardziej prywatny fragment Internetu osoby korzystającej z sieci. Dostępu do niej nie ma praktycznie żadna inna forma reklamy.
Ogromną wagę odgrywa responsywność newslettera. W czasach, kiedy urządzenia mobile weszły do powszechnego użycia, ważne jest, by wiadomości odpowiednio skalowały się, zależnie od tego, czy będą wyświetlane na laptopie, tablecie, czy smartfonie.

Co jest najważniejsze w e-mail marketingu?

W tworzeniu skutecznego mailingu kluczową sprawą jest przygotowanie relewantnych dla odbiorcy treści. Przekaz dostosowany do jego potrzeb i zainteresowań sprzyja budowaniu pozytywnych relacji i utrzymaniu danej subskrypcji.
Ogromne znaczenie w komunikacji mailowej mają też poszczególne elementy wiadomości elektronicznej:
Temat – ma ogromny wpływ na to, czy wiadomość zostanie w ogóle otwarta. Przygotowując temat wiadomości warto zadbać o to, by wprowadzał odbiorcę w jej treść, a jednocześnie wzbudzał ciekawość i pokazywał konkretne korzyści, jakie może nieść ze sobą przeczytanie maila.
Nadawca – jak pokazują badania, odbiorcy, chętniej niż od firm, czytają maile od konkretnych ludzi. Zatem w polu „Od” warto wpisać imię osoby wysyłającej wiadomość, np.: zamiast „FitnessShop” wpisz lepiej „Tomek z FitnessShop”.
Pre-Header – pierwsze zdanie wiadomości, które wczytuje się w skrzynce odbiorczej jeszcze zanim wiadomość zostanie otwarta, ma ogromny wpływ na zaangażowanie odbiorcy. Często to ono decyduje o tym, czy klient uzna treść maila za interesującą, czy też nie.
Czas wysyłki – jak się okazuje, z punktu widzenia skuteczności e-mail marketingu, znaczenie ma nie tylko sposób skonstruowania wiadomości, ale także, to kiedy została wysłana. Inną efektywność będą miały maile wysyłane w poniedziałek, inną te wysyłane w czwartek, a jeszcze inną wiadomości sobotnie.

Bardzo duże możliwości w tworzeniu newsletterów dają emarketerom dostępne na rynku narzędzia do e-mail marketingu. Dzięki licznym opcjom np. możliwości sprawdzenia, kiedy najlepiej wysłać maila, by był najbardziej efektywny, pozwalają znacznie zwiększyć skuteczność mailingu.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

jeden komentarz

zostaw komentarz
  • Mailing potrafi być bardzo skuteczny, ale pod pewnymi warunkami. Wiem to z doświadczenia. Moja rada: prosty język, bez udawania luzu i naturalności, po prostu przekazanie informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge