Skuteczny email marketing – czyli siła słowa w sprzedaży

Aby efektywnie sprzedawać za pomocą mailingów, warto poznać klika trików, które stworzą zainteresowanie i chęć zakupu. Skuteczny email marketing to połączenie odpowiedniej taktyki, czyli kolejności wysłanych wiadomości oraz przede wszystkim dobrze dobranej treści, która zbuduje zaufanie i sympatię oraz stworzy w klientach nieodpartą chęć zakupu.

Przedstawiam zestaw technik, które umożliwiają zwiększenie sprzedaży na naszej liście mailingowej.

Przede wszystkim aby klienci mieli chęć otwierać nasze maile, warto zadbać o dobry tytuł wiadomości. Jednym z najbardziej skutecznych i często otwieranych jest „dziękuję Ci”. Wielokrotne testy sprawdziły, że mimo częstego używania tego tytułu jest on bardzo wydajny i ma wysoką otwieralność.

Inne tytuły to na przykład bardziej szokujące „Nie uwierzysz, co się stało” lub tajemnicze „czego nie powiedzą Ci…”. Tytuł ma po prostu przykuć uwagę i sprowokować do kliknięcia, gdyż prawie każdy jest zapisany na kilkanaście różnych newsletterów i list mailingowych, które konkurują w jego skrzynce mailingowej o uwagę.

Porady jakie wysyłamy podstawą skutecznego email marketingu

W samej treści mailingu należy ustalić cel jego wysyłki – czy sama treść będzie wartościowa i wypełniona cenną wiedzą, czy może zależy nam na jak największej klikalności w link zawierający ofertę lub prowadzący do nowego video. W takiej sytuacji zarówno długość wiadomości, jak i jej treść ulegną zmianie. Są to elementy które można za darmo modyfikować, stosując skuteczny email marketing – a nieraz znacznie wpływają na sprzedaż.

Część subskrybentów ceni sobie długie wiadomości z konkretnymi poradami na dany temat, jednak jest spora grupa, która woli tą wiedzę otrzymać w formie filmu albo prezentacji. W tym celu warto przeprowadzić ankietę i wybrać tą formę kontaktu z subskrybentami, która zapewnia najlepszy odbiór i nie wywołuje rozdrażnienia.

Jak zrównoważyć ilość darmowej wiedzy z treściami sprzedażowymi?

Aby nie wpaść w ramę nachalnego marketera, który w każdym mailu usiłuje sprzedać kolejny produkt, warto określić stosunek ilościowy wiadomości z treścią szkoleniową lub rozrywkową do typowo sprzedażowej. Zazwyczaj na 2-3 wiadomości z treścią powinna przypadać jedna z ofertą promocyjną.

Zbyt częste wysyłanie drażniących ofert powoduje spadek aktywności subskrybentów, którzy niechętnie otwierają nasze maile. Nietypową strategią jest tworzenie wartościowych treści w video, pod którym znajduje się link do zakupu produktu. To jednak z ukrytych technik, z którą współpracuje skuteczny email marketing. Sam filmik nie może być typowo sprzedażowy, jednak oferta przedstawiona w subtelny sposób działa o wiele lepiej niż nadmierne zachwalanie produktu.

Są też blogerzy, którzy w każdym mailu mają w stopce link do sklepu z produktami, jednak sama treść ich maili lub filmów nie ma charakteru sprzedażowego. Niekiedy klient sam podejmuje decyzję o zakupie i nie wymaga dodatkowego namawiania, które mogłoby go zniechęcić.

Skuteczny email marketing działa najlepiej gdy wiadomości trafiają do maksymalnie dużej grupy osób. Stąd warto nie tylko w sposób ciągły rozbudowywać naszą listę mailingową, ale też korzystać z list kolegów z branży, którzy mogą promować nasze produkty. Można zaoferować im prowizję za każdy sprzedany produkt albo wzajemną promocję ich strony, sklepu lub bloga.

W budowaniu zainteresowania ważna jest przede wszystkim pomysłowość, wyjście poza schematy i poznanie prawdziwych potrzeb klienta. Prowadzony w ten sposób prowadzona skuteczny email marketing zapewnia długotrwałe zyski i stałą grupę czytelników, która często odwiedza nasze oferty.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge