Lista mailingowa

lista mailingowaSkuteczna reklama w Internecie może być związana również z email marketingiem. Jeżeli chodzi o kwestie związane z takim typem promocji, trzeba pamiętać o tym, że jest ona bezpośrednim rodzajem komunikacji pomiędzy nadawcą i odbiorcą. Dlatego też potrzebna jest w takim przypadku odpowiednia lista mailingowa.

Co to jest lista mailingowa?

Tak samo jak w swoim telefonie komórkowym mamy numery innych osób i inne powiązane z nimi dane, tak w przypadku listy mailingowej zawiera ona adresy poczty elektronicznej różnych ludzi. Subskrypcja, ponieważ również tak nazywana jest lista mailingowa, to specjalny typ bazy, której tworzenie wymaga czasu, ale jej posiadanie to bardzo dobra podstawa do tego, aby rozpocząć efektywną promocję w sieci.
Dzięki liście mailingowej możliwe jest wysyłanie wiadomości do wielu odbiorców jednocześnie. Można zaangażować do tego również specjalne aplikacje, tak zwane autorespondery, dzięki którym będzie można uzyskać znacznie więcej możliwości w przygotowywaniu materiałów do wysyłki czy zarządzaniu całą listą.

Dobrze rozbudowana lista emailowa to naprawdę duży skarb, dlatego też zalecane jest tworzenie jej samodzielnie, na przykład poprzez umieszczenie na stronie WWW formularza, który daje możliwość dodania swoich danych do takiej bazy osobom, które chciałyby dokonać subskrypcji.

Do czego potrzebna jest lista mailingowa?

Jak zostało już wcześniej zaznaczone, lista mailingowa poczty elektronicznej jest bazą niezbędną przy email marketingu. To właśnie dzięki niej będzie można masowo wysyłać korespondencję do innych użytkowników. Można naturalnie wykorzystać ją też do innych zadań, na przykład prześledzenia preferencji użytkowników co do określonych produktów, wykonując badania marketingowe i inne. Efektywne zarządzanie listą mailingową może spowodować pod tym względem jeszcze lepsze efekty.

Jakie dane umieszczane są na listach mailingowych?

To, jakie informacje znajdą się w bazie, jest już zależne od tego, z jaką z nich ma się do czynienia. Podstawowa lista mailingowa zawiera tylko sam adres poczty elektronicznej osoby, która dokonała zapisania się na nią. Często jednak formularz wypełniany przy zapisywaniu się do subskrypcji jest większy. Zawiera on dane dotyczące takich kwestii jak wiek, płeć, wykształcenie, zainteresowania konkretnej osoby. Dzięki temu właściciel listy subskrybentów może wiedzieć o jej uczestnikach więcej i lepiej dopasowywać przesyłane materiały reklamowe do ich potrzeb.

Prawo a lista subskrypcji

Warto wskazać, że tworzenie takiej bazy jak lista subskrybentów jest czynnością, przy której trzeba pamiętać o przestrzeganiu obowiązującego na terenie Polski prawa. Zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204) nie jest możliwe wysyłanie wiadomości reklamowych do osób, które nie wyraziły na to zgodę. To możliwe jedynie wówczas, gdy dana osoba zapisze się na listę mailingową i otrzyma maila wraz z potwierdzeniem tegoż. Dodatkowo też może ona w każdym momencie zrezygnować z uczestnictwa w subskrypcji.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge