Jak zwiększyłem skuteczność zapisów na listę z popupa o blisko 400%

Na moim innym blogu posiadam popup z formularzem do zapisu na listę e-mailową. Szału jeśli chodzi o liczbę zapisów nie było, ale jako, że lista buduje się za darmo to nigdy bliżej się temu nie przyglądałem. Do czasu kiedy mój przyjaciel pokazał mi wyniki swoich popupów na blogu, które biły moje wyniki na głowę.

Oczywiście powodów, dlaczego jego popup działał tak dobrze, a mój nie mogło być mnóstwo choćby:

  • content na stronie,
  • treść popupa,
  • wygląd popupa,
  • treść wiadomości potwierdzającej zapis…

ale była jeszcze jedna rzecz, która zwróciła moja uwagę.

Na mojej stronie popup pokazywał się od razu, natomiast na jego stronie po jej przewinięciu do 30%. Czyli w momencie kiedy ktoś czytał artykuł, przewijał stronę i dojechał do 30% strony dopiero pokazywał się popup. To bardzo mnie zainteresowało i zdecydowałem się na przetestowanie tego rozwiązania u mnie.

Na blogu wykorzystuję wtyczkę Ninja Popups (tutaj link >> jakby ktoś potrzebował), która daje możliwość wyświetlenia popupa:

  1. kiedy strona jest ładowana,
  2. gdy minie określona liczba sekund,
  3. gdy użytkownik przewinie stronę.

ninja-popup-scrool

Aktualnie nie mam już dostępu do danych statystycznych, aby Ci je przedstawić, ale ten prosty zabieg pozwolił mi zwiększyć liczbę zapisów o blisko 400% na listę.

Dlaczego dało to taki efekt?

Zacząłem się zastanawiać dlaczego tak się stało. Odpowiedz moim zdaniem jest dość prosta. W momencie kiedy wyświetlamy popup od razu użytkownikowi, gdy wchodzi na stronę to czuje się przez nas atakowany i czym prędzej zamyka okno zapisu nawet go nie czytając. Przecież nie przyszedł zapisać się na Twoją listę, ale przeczytać jakiś artykuł.

Inaczej sytuacja wygląda gdy popup pojawia się po przejrzeniu jakiejś części treści. Użytkownik przeczytał ją, zaangażował się, być może przekonaliśmy go do tego, że dostarczamy świetnej jakości treści i dużo chętnie dowie się co mamy jeszcze dla niego ciekawego.

Trzeba będzie jeszcze przetestować czy 30% czy 50%, może 70%, a może 100% gdy na spokojnie przeczyta artykuł.

Muszę przyznać, że wcześniej w ogóle nawet nie zwracałem uwagę na tę opcję w Ninja Popups teraz wiem, że to był spory błąd, natomiast cieszę się, że udało się takim drobnym zabiegiem zdecydowanie zwiększyć liczbę zapisów na listę.

Bardzo ważne, że to co działa u mnie wcale nie musi działać tak samo u Ciebie, dlatego koniecznie przetestuj to u siebie i nie bierz tego za pewniak.

Co jakiś czas będę publikował wyniki takich testów i pokazywał Ci jak drobne zmiany potrafią poprawić liczbę zapisów na listę e-mailową czy to w popupie czy na squeeze page’u.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

komentarzy

zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge